Polacy coraz chętniej korzystają z domowego assistance

ubezpieczenia assistance

Z danych Compensy – firmy ubezpieczeniowej – wynika, że niemal 99 proc. polis ubezpieczeń mieszkaniowych zawiera pakiet usług assistance domowego. Co więcej, 37 proc. ubezpieczonych decyduje się na jego wersję rozszerzoną. Co to znaczy? Że coraz mocniej interesujemy się tego typu usługami. A z czego korzystamy najchętniej?

Zakres usług assistance w ubezpieczeniach mieszkaniowych

Zakres usług assistance domowego jest jednak znacznie szerszy i może obejmować również usługi ochrony, pomoc medyczną czy usługi typu concierge – np. zakup biletów albo zamówienie kwiatów.

Jak podkreśla Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group, niemal każda polisa ubezpieczenia mieszkania zawiera pakiet usług assistance. W niektórych ofertach te pakiety są podzielone na wariant podstawowy i rozszerzony – ten pierwszy jest standardowo dołączony do polisy, a rozszerzony jest opcjonalny.

Rozszerzony pakiet ubezpieczeniowy

Rozszerzony pakiet, dostępny za dodatkową opłatą, może zawierać dodatkowe usługi ekstra, takie jak pomoc lekarza czy pielęgniarki w razie nagłego zachorowania lub wypadku ubezpieczonego. A także może uprawniać do zorganizowania przez ubezpieczyciela opieki nad dziećmi bądź zwierzętami czy udzielenia pomocy w zakresie zakupu leków lub żywności.

domowe assistance

Usługi assistance domowego mają na celu wsparcie właściciela lub użytkownika nieruchomości w sytuacji awarii lub jej konsekwencji. Awarie to około 12 proc. wszystkich zgłoszeń do Compensy w ubiegłym roku. Więcej szkód powstaje jedynie na skutek zalania.

Hydraulik, elektryk, serwis AGD

Najczęściej korzystamy z usług hydraulika (np. przy awariach rur kanalizacyjnych czy kranów), serwisu AGD (np. pralek, lodówek) oraz elektryka (np. zwarcie). Te usługi to w przypadku Compensy około 77 proc. wszystkich zgłoszeń z zakresu assistance domowego.

Wśród innych usług, z którym można skorzystać wyróżniamy, usługi ślusarza, diagnosty, szklarza, technika urządzeń grzewczych czy stolarza. Ubezpieczyciel zazwyczaj od razu pokrywa koszty usługi specjalisty, chyba że ubezpieczony samodzielnie zamówi pomoc – wówczas koszty są mu zwracane. Nie jest to jednak opcja zbyt popularna, ponieważ wybiera ją tylko 7 proc. klientów.

ubezpieczenie assistance

Często ubezpieczyciel pokrywa także koszty części zamiennych lub utylizacji uszkodzonego sprzętu.

Rosnące zainteresowanie usługami assistance domowego

Coraz większa popularność assistance domowego może wynikać z rosnącej świadomości o takiej formie pomocy w ramach ubezpieczenia mieszkania oraz łatwości korzystania z tych usług. Wystarczy przecież jedynie zadzwonić pod numer alarmowy podany na polisie, zgłosić problem i już. Czekamy na pomoc. Ubezpieczyciel potwierdzi zakres usług, które przysługują nam w ramach pakietu home assistance, i ustali termin wizyty specjalisty. Co do zasady, robi to najszybciej jak jest to możliwe. Mimo to zwykle musimy oczekiwać na pomoc od kilku do kilkunastu godzin od zgłoszenia.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *