Kody rabatowe – kupony promocyjne. Podpowiadamy, jak z nich skorzystać

kody rabatowe

Kupony rabatowe to łakomy kąsek dla wszystkich, którym zależy na jak najtańszych zakupach. Ceny niższe o kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent, zazwyczaj skutecznie przekonują nas do nabycia produktów, z których wcześniej rezygnowaliśmy. Choć w Europie kody rabatowe nadal nie są tak popularne jak na Zachodzie, i u nas co jakiś czas można z nich skorzystać. Sprawdź, dlaczego warto.

Pierwowzorem współczesnych internetowych kodów rabatowych były kupony dołączane do gazet. Pojawiły się w 1887 roku za sprawą biznesmena z Atlanty, który chciał zachęcić klientów do kupna jego nowego napoju – Coca Coli.

Cashback, kody rabatowe i promocje – to naprawdę działa!

Z kodu rabatowego w szczególnie łatwy sposób można skorzystać, robiąc zakupy przez internet. Przy składaniu zamówienia wystarczy odnaleźć na stronie okienko w rodzaju „Mam kod rabatowy” czy „Kod uprawniający do zniżki”, wpisać go i zatwierdzić. W sklepie stacjonarnym wystarczy podać kupon lub sam kod sprzedawcy.

Kody rabatowe zwykle dotyczą tylko części, a nie całości asortymentu. Mogą obowiązywać dopiero po przekroczeniu określonej kwoty zakupów, na np. 200, 300 czy 500 zł. Niekiedy konieczne jest posiadanie karty lojalnościowej lub konta w aplikacji sklepowej.

Po użyciu kodu zawsze należy upewnić się, czy system faktycznie pomniejszył wartość zakupów o rabat. Przed zamówieniem towaru w sieci, sprawdź, czy skorzystanie z kodu rabatowego nie pozbawi cię prawa do darmowej dostawy. Zawsze staraj się skalkulować, która z opcji jest dla Ciebie bardziej opłacalna.

Czym jest cashback?

Cashback to usługa bankowa, która umożliwia wypłatę gotówki w wielu placówkach handlowo-usługowych bez zbędnych formalności. Wystarczy, że masz ze sobą tradycyjną kartę płatniczą bądź jej odpowiednik w postaci naklejki zbliżeniowej i zrobisz zakupy za minimum grosz.

Cashback a moneyback

Moneyback jest inną formą premii. To częściowy zwrot środków od banku, np. za aktywne korzystanie z karty płatniczej. Aby otrzymać tego typu bonus, trzeba spełnić określone przez bank warunki dodatkowe, czyli np. zrealizować transakcję na określoną kwotę, zapewnić minimalny wpływ na konto bądź zrobić zakupy w sklepach wskazanych przez bank.

Zalety kuponów rabatowych

Kody rabatowe (kupony rabatowe) pozwalają na:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • opróżnienie magazynów z niesprzedanych kolekcji,
  • nakłonienie dotychczasowych klientów do powrotu do sklepu i dokonania kolejnych zakupów,
  • zwiększenie wartości zamówienia w atrakcyjnych cenach,
  • zwiększenie sprzedaży poza sezonem.

Wady kuponów rabatowych

Zniżki i promocje zwiększają sprzedaż, ale jednocześnie zmniejszają marżę i zysk jednostkowy. Jeśli spadek marży nie pójdzie w parze z większymi przychodami, sklep pomimo większej sprzedaży zarobi mniej. Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że przecenienie produktu nie zwalnia z jego promowania. To zaś oznacza dodatkowe koszty automatycznie pomniejszające zysk. Co więcej, kody rabatowe mogą wiązać się z ryzykiem kanibalizacji. Ma ona miejsce wtedy, gdy z kuponów rabatowych korzystają klienci, którzy byli zdecydowani na zakup także bez zniżki.

Gdzie znaleźć najlepsze kody promocyjne i zniżki?

Kupony rabatowe często otrzymujemy jako bonus na wybrane produkty, udzielony przez sklep, który w ten sposób chce zachęcić nas do ponownego zrobienia w nim zakupów. Bonów warto szukać na stronach internetowych gromadzących informacje na temat kuponów, w newsletterach poszczególnych sieci albo aplikacjach mobilnych. Często znajdziemy je też bezpośrednio na stronie sklepu internetowego – na głównej witrynie albo w zakładach typu „Promocje”, „Kody rabatowe” itp. W formie fizycznej dostaniemy je przy kasie, chociażby w formie wydruku na paragonie. Ty wpisz kod rabatowy lub zrobi to za ciebie sprzedawca.

Kody rabatowe – lekarstwo na podwyżki

Kupony rabatowe mogą być szczególnie przydatne w kontekście wysokich cen produktów na sklepowych półkach. W styczniu 2023 roku za zakupy płacimy średnio 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Największe podwyżki dotknęły nabiał i chemię gospodarczą – blisko 30 proc. rok do roku, choć nadal szczególnie dużo płacimy także za produkty sypkie, pieczywo i warzywa. Najbardziej zdrożały jajka i mleko – odpowiednio o 41,3 proc. i 29,8 proc.

Kod rabatowy? Promocja? Jaka jest między nimi różnica?

Kod rabatowy to oferta zawierająca ciąg znaków, które należy wpisać na stronie sklepu (w koszyku), podczas składania zamówienia). Promocja to oferta, która nie wymaga użycia kodu.

Cashback, kody rabatowe. Czy można je łączyć ze sobą?

Wiele sklepów, chcąc jak najbardziej zachęcić klientów do skorzystania ze swojej oferty, umożliwia łączenie oferty cashback z kodami rabatowymi.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *