Meta, znana wcześniej jako Facebook, wprowadza do Polski płatną subskrypcję. Usługa o nazwie „Meta Verified” już jest wdrażana w Polsce. Na szczęście podstawowe funkcje Facebooka i Instagrama, oparte na social mediach, pozostaną bezpłatne.
Spis treści
Korzyści z płatnej subskrypcji
Co dostaniemy w zamian za opłacenie abonamentu? Wśród usług dodatkowych oferowanych w ramach subskrypcji znajdą się:
- plakietka potwierdzająca, że jesteśmy prawdziwą osobą, podobna do tej na Twitterze,
- zwiększenie bezpieczeństwa konta,
- bezpośredni kontakt z zespołem Meta, co umożliwi szybszą reakcję na problemy, takie jak niesłuszne bany czy kradzież tożsamości,
- inne specjalne funkcje, m.in. naklejki do wykorzystania w „Rolkach” i „Stories” na Instagramie i Facebooku.

Dodatkowe korzyści z płatnej subskrypcji to m.in. zwiększone zasięgi na platformach społecznościowych, w tym większa widoczność użytkowników korzystających z płatnej usługi.
Wymagania do skorzystania z usługi
Aby skorzystać z usługi, trzeba spełnić pewne wymagania. Użytkownik musi mieć ukończone 18 lat i legitymować się historią korzystania z platform Mety. Zakup subskrypcji nie będzie dostępny dla nowo utworzonych kont.
Nowa platforma od Mety
Firma Marka Zuckerberga pracuje nad platformą do krótkich wiadomości tekstowych, mającą konkurować z Twitterem. Kryzys, jaki obecnie przeżywa Twitter po przejęciu przez Elona Muska, może sprawić, że nowa platforma zadebiutuje szybciej niż planowała to Meta.
Ostatnie działania Muska, polegające na wprowadzeniu limitów przeglądanych treści i ograniczeń w korzystaniu z TweetDecka, zmusiły wielu użytkowników do wykupienia dostępu do Twitter Blue. To opcja, która od początku miała uchodzić za kompromis między platformą a użytkownikami. Chodzi o udostępnienie szerszego pakietu opcji – takich jak możliwość organizowania zakładek w folderach czy dodatkowe wersje kolorystyczne – dla wyjątkowo aktywnych użytkowników.

Cena usługi Meta Verified
Koszt usługi Meta Verified wyniesie w Polsce 65 zł miesięcznie w przypadku zakupu w przeglądarce oraz 80 zł przy zakupie w aplikacji mobilnej na iOS i Androida.
Mimo wprowadzenia płatnej subskrypcji Facebook i Instagram w podstawowej wersji pozostaną bezpłatne. Niemniej Meta ma odpowiednie narzędzia (skracanie zasięgu, liczba reklam, brak wsparcia), które mogą zachęcić internautów do skorzystania z płatnej opcji. Nie wiadomo jednak, jak szybko firma zdecyduje się je wykorzystać.
Zachęcamy też do przeczytania artykułu pt. Higiena cyfrowa, czyli o zdrowych nawykach korzystania z internetu.