Chcesz pozbyć się brzucha po 50-tce? Mamy kilka porad

Jak pozbyć się brzucha po 50-tce? Na zdjęciu mężczyzna z otyłością brzuszną.

Po 50-tce organizm przechodzi przez wiele zmian wpływających na metabolizm i zdolność do utrzymania szczupłej sylwetki. Niektórym osobom doskwiera nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha, co z pewnością nie wygląda atrakcyjnie. Zresztą w dłuższej perspektywie otyłość brzuszna stanowi też zagrożenie zdrowotne. Stąd pytanie tak częste pytanie, jak pozbyć się brzucha po 50-tce. Jednym marzy się płaski brzuch, a inni obawiają się konsekwencji związanych z otyłością brzuszną. Zatem, jak schudnąć z brzucha po 50-tce?

Czym jest otyłość brzuszna?

Na pierwszy rzut oka otyłość to problem estetyczny, ale niestety przyrost masy ciała ciała stanowi też poważny problem zdrowotny. Nadmierna tkanka tłuszczowa w organizmie nierzadko prowadzi do uszkodzeń narządów, zaburzeń metabolicznych i skrócenia oczekiwanej długości życia. Mowa o groźnej chorobie metabolicznej, ponieważ spalanie tkanki tłuszczowej nie nadąża za spożywanymi kaloriami.

Szczególnym typem otyłości jest właśnie otyłość brzuszna, czyli androidalna. Otyłość brzuszną rozpoznaje się po nagromadzeniu tłuszczu w okolicach brzucha, a także na karku i ramionach. Choć częściej dotyka mężczyzn, kobiety po menopauzie również. Dolegliwość obejmuje nie tylko tłuszcz podskórny, ale również tłuszcz wisceralny – ten znajdujący się głębiej, w jamie brzusznej.

Jak pozbyć się brzucha po 50-tce? Na zdjęciu facet 50+ z brzuchem.

Jak szybko schudnąć z brzucha?

Po 50. roku życia mięśnie brzucha są używane zdecydowanie rzadziej, szczególnie jeśli nie pracujemy fizycznie. W efekcie ilość tłuszczy na kilogram masy ciała wzrasta wokół okolic brzucha. Jednocześnie z wiekiem metabolizm zwalnia, co zaczyna utrudniać utratę wagi, nawet mimo starań. Nie ma jednej skutecznej recepty na to, jak szybko schudnąć z brzucha w późniejszych latach życia. To często kwestia stanu zdrowia, indywidualnych potrzeb zdrowotnych czy problemów związanych ze zmianami hormonalnymi. Jednak istnieją ogólne zalecenia dla kobiet i mężczyzn, które obejmują:

  • regularny sen – przynajmniej 7 godzin na dobę;
  • zwiększenie aktywności fizycznej – intensywne ćwiczenia fizyczne do 3-4 razy w tygodniu;
  • zdrowe nawyki żywieniowe – zbilansowaną dietę o stałych porach;
  • unikanie szkodliwych nawyków – alkoholu, papierosów, słonych przekąsek
  • dbanie o relaks – skupienie się na jakości życia bez stresu.

Schudnięcie z brzucha wymaga więc połączenia codziennej diety z aktywnością fizyczną i zdrowym stylem życia. Trzeba skupić się zrównoważonej diecie – bogatej w białko, błonnik oraz zdrowe tłuszcze. Regularne ćwiczenia aerobowe, cardio czy trening siłowy wspomagają redukcję tłuszczu i budowanie mięśni.

Warto przeczytać:

Jak pozbyć się brzucha po 50-tce u mężczyzn?

Odpowiedź na to, jak pozbyć się brzucha po 50-tce u mężczyzn, brzmi: dieta, dieta i jeszcze raz dieta. Odpadają niezdrowe przekąski pełne tłuszczów nasyconych. Zamiast nich konieczna jest zdrowa dieta, która pomaga skutecznie schudnąć. Dieta ta powinna obfitować w białko wspomagające budowę masy mięśniowej, a także zawierać zdrowe tłuszcze.

Jeśli mężczyzna po 50-tce chce cieszyć się płaskim brzuchem, zmiana nawyków żywieniowych raczej nie wystarczy. Zwykle schudnięcie na brzuchu okazuje się większym wyzwaniem, bo wymaga również regularnych ćwiczeń siłowych tj. podnoszenia ciężarów. Stąd po 50-tce warto pokonać obawy i iść na siłownię – choćby raz czy dwa w tygodniu. Silne i zdrowe mięśnie zużywają więcej energii, nawet w stanie spoczynku, co sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej. U dojrzałych mężczyzn świetnie sprawdzają się też aktywności aerobowe, czyli spacery, bieganie lub pływanie. Prowadzą do poprawy wydolności sercowo-naczyniowej oraz efektywnie spalają kalorie.

Otyłość brzuszna u mężczyzny w średnim wieku.

Jak zrzucić brzuch kobiecy po 50-tce?

A jak zrzucić brzuch kobiecy po 50. roku życia? Cóż, w okolicach pięćdziesiątki panie doświadczają licznych zmian hormonalnych, powiązanych z menopauzą. Często prowadzą one do zwiększenia masy ciała, w tym otyłości brzusznej. W przypadku kobiet to, jak pozbyć się brzucha po 50-tce, nie różni się znacznie od zaleceń dla mężczyzn. Nadal ogromne znaczeniem ma dieta. Fundament stanowią bogate w składniki odżywcze warzywa, owoce oraz produkty pełnoziarniste.

Regularna aktywność fizyczna też jest nieodzowna, choć zrzucanie brzucha kobiecego nie musi koniecznie wiązać się z treningiem siłowym. Można go zastąpić nieco lżejszymi, ćwiczeniami, które wciąż angażują mięśnie w okolicach brzucha. Przykład? Joga i pilates – nie dość, że wzmacniają mięśnie i poprawiają elastyczność ciała, to przyczyniają się również do redukcji stresu. A trzeba dodać, że stres sprzyja gromadzeniu się tłuszczu w okolicach brzucha. Dobrze działają także szybki marsz, bieganie czy jazda na rowerze, ponieważ pozwalają w prosty i szybki sposób spalić kalorie.

Metody na to, jak zgubić brzuch po 50-tce

Skuteczne metody na zgubienie brzucha po 50-tce obejmują zarówno zmiany w diecie, jak i regularną aktywność fizyczną.

Otyłość brzuszną rozpoznaje się po nagromadzeniu tłuszczu w okolicach brzucha, a także na karku i ramionach. (…) Schudnięcie z brzucha wymaga więc połączenia codziennej diety z aktywnością fizyczną i zdrowym stylem życia.

Co jeść, żeby schudnąć z brzucha?

Trudno wskazać konkretnie, co jeść, żeby schudnąć z brzucha. Wiele zależy od indywidualnych predyspozycji. Chociaż ponownie, tak jak w przypadku ogólnych zaleceń, możemy wymienić najważniejsze zasady. Dotyczą one spożywania odpowiednich składników odżywczych. I tak najważniejsze jest:

  • spożywanie białka, które pomaga utrzymać uczucie sytości i wspiera budowę mięśni;
  • włączenie do diety chudego mięsa, ryb, jaj, strączków i nasion jako źródeł białka;
  • korzystanie z produktów bogatych w błonnik – jak warzywa, owoce i pełnoziarniste wyroby zbożowe, ułatwiają trawienie i obniżają poziom tłuszczu;
  • jedzenie zdrowych tłuszczów, np. z oliwy z oliwek, awokado i orzechów;
  • ograniczenie spożycia cukrów i żywności wysoko przetworzonej.

Spożywanie białka jest niezwykle korzystne, ponieważ nie tylko przyczynia się do dłuższego utrzymania uczucia sytości, ale również wspiera proces budowania masy mięśniowej. Warto włączyć do swojego jadłospisu chude mięso, ryby, jaja czy roślinne źródła białka, w tym strączki i nasiona. Ważną rolę w diecie odchudzającej odgrywają również produkty zawierające błonnik. Warzywa i owoce, a także produkty pełnoziarniste ułatwiają proces trawienia i przyczyniają się do zmniejszenia poziomu tłuszczu w organizmie.

Jak zrzucić brzuch kobiecy po 50-tce? Na zdjęciu dojrzała kobieta z brzuchem.

Nie można zapominać o zdrowych tłuszczach, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Oliwa z oliwek, awokado oraz różnego rodzaju orzechy dostarczają organizmowi niezbędnych kwasów tłuszczowych, które mają pozytywny wpływ na ogólny stan zdrowia. Jednocześnie w celu osiągnięcia zamierzonego celu trzeba ograniczyć spożycie cukrów oraz żywności wysoko przetworzonej. Produkty te często zawierają puste kalorie, a te nie dostarczają organizmowi wartości odżywczych, choć zwiększają masę ciała. Zamiast słodkich przekąsek, lepiej sięgać po naturalne źródła słodyczy – chociażby świeże owoce.

Picie wody na zrzucenie brzucha po 50-tce

Co jeszcze zrobić, żeby schudnąć z brzucha po 50-tce? Pić wodę! Woda to klucz do zdrowia i dobrego samopoczucia, szczególnie gdy mamy na uwadze utratę zbędnych kilogramów i dbanie o płaski brzuch. Woda wspiera procesy trawienne i metaboliczne oraz utrzymuje optymalną temperaturę ciała. Dostarcza przy tym niezbędne składniki odżywcze, redukuje cellulit i poprawia elastyczność skóry na brzuchu.

Zaleca się spożywanie co najmniej 8 szklanek wody mineralnej dziennie. Jeśli zaniedbamy regularne nawadnianie, nasz organizm szybko da nam znać o swoich potrzebach poprzez uczucie złego samopoczucia. Objawy takie jak zawroty głowy, nudności czy ogólne osłabienie sygnalizują bark wody. Powinniśmy pić wodę regularnie, w niewielkich porcjach.

Przeczytajcie również:

Ćwiczenia na otyłość brzuszną

Najskuteczniejsze, a jednocześnie proste ćwiczenia na otyłość brzuszną po 50. roku życia to:

  • bieganie,
  • pływanie,
  • jazda na rowerze
  • podnoszenie ciężarów,
  • kalistenika,
  • plank,
  • brzuszki,
  • skręty tułowia.

Walka z nadmiarem tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha poprzez ćwiczenia wymaga przede wszystkim systematyczności i odpowiedniego podejścia do aktywności fizycznej. Treningi cardio są świetnym sposobem na zwiększenie wydatku energetycznego i spalanie nadmiaru kalorii. Natomiast trening siłowy okazuje się nieoceniony w procesie budowania masy mięśniowej. Silne mięśnie to szybszy metabolizm, czyli efektywniejsze spalanie tłuszczu. Ćwiczenia skoncentrowane na mięśniach brzucha, takie jak plank, brzuszki czy skręty tułowia, doskonale wzmacniają tę partię ciała. Regularne wykonywanie tych ćwiczeń przyczynia się do uzyskania płaskiego brzucha oraz poprawia ogólną stabilność i siłę korpusu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *