Czym jest newsletter i jakie daje korzyści?

Newsletter – co to jest? Na zdjęciu senior czytający newsletter.

W XXI wieku większość naszych interakcji i komunikacji przeniosła się do świata wirtualnego. Tzw. newslettery zyskały na znaczeniu jako narzędzie budowania relacji między firmami a klientami, popularyzatorami wiedzy a odbiorcami czy serwisami informacyjnymi a czytelnikami. Silversi i seniorzy coraz chętniej korzystają z newsletterów. Co to jest newsletter? Jak działa? Jakie zapewnia korzyści?

Newsletter – co to takiego?

W ostatnich latach rośnie popularność narzędzi internetowych, takich jak newsletter. Co to znaczy? Co to takiego? Samo słowo „newsletter” to z języka angielskiego polski „biuletyn”. Można się już zatem po części domyślić, co to jest newsletter. Chociaż nie dla każdego musi to być od razu oczywiste, szczególnie dla osób rzadziej korzystających z nowoczesnych technologii. Zatem, czym jest newsletter?

Newsletter to rodzaj elektronicznego biuletynu wysyłanego do zainteresowanych subskrybentów, czyli określonej grupy odbiorców zapisanych na liście mailingowej. Zawiera on podstawowe informacje o nowych produktach, nowości, oferty promocyjne, artykuły oraz inne treści kierowane do grupy docelowej. W odróżnieniu od jednorazowych wiadomości e-mail wysyłki newsletterów odbywają się regularnie: kwartalnie, co miesiąc czy co tydzień – jak nasz darmowy newsletter dla seniora, który polecamy z całego serca. O optymalną częstotliwość wysyłki newsletterów dbają nadawcy.

Warto przeczytać:

Newslettery obejmują różnorodne treści dopasowane do specyficznych oczekiwań odbiorców. Jednak w ogólnym ujęciu zazwyczaj zawierają:

  • porady i artykuły – wartościowe treści edukacyjne, poradniki oraz case study;
  • oferty promocyjne – specjalne zniżki, kody rabatowe i promocje tylko dla subskrybentów;
  • zapowiedzi wydarzeń – informacje o nadchodzących webinarach, konferencjach czy szkoleniach.

Wysłaną wiadomość przeczytamy zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych – smartfonie lub tablecie. Większość informacji znajdziesz w sieci, ale zwykle widnieją tam zbyt długie treści. Tymczasem w newsletterze prowadzony jest przyjazny content marketing dopasowany do Ciebie. Otrzymujesz krótkie treści graficzne i tekstowe, a jeżeli coś Cię zainteresuje, to przechodzisz do strony internetowej czy filmu w social mediach rozwijającego wątek w temacie wiadomości. To bardzo wygodne.

Silvers czyta newsletter na laptopie.

Rodzaje newsletterów w sieci

  • Newslettery informacyjne – mają na celu dostarczanie informacji ciekawych dla konkretnego odbiorcy. Jeśli do listy mailingowej należą silversi lub seniorzy, to temat wiadomości dotyczy zawsze kwestii istotnych dla nich.
  • Newslettery promocyjne – ich zadanie to przedstawianie produktów i usług, zatem trafiają do potencjalnych klientów firm, które liczą na zwiększenie sprzedaży. Jednak poza tym, że taki newsletter nadawcy przyniesie dobre wskaźniki konwersji, odbiorcy wiele zyskują – przede wszystkim atrakcyjne cenowo promocje.
  • Newslettery edukacyjne – dostarczają wiedzę w postaci krótkich poradników na bazie raportów, case study i ciekawych materiałów. Mają na celu edukowanie odbiorców w określonym temacie.
  • Newslettery branżowe – skierowane do specjalistów z konkretnej branży. Zawierają najnowsze trendy, analizy rynkowe, badania i inne treści związane z daną dziedziną.
  • Newslettery personalizowane – dostosowane do indywidualnych potrzeb i preferencji subskrybentów.

Jak działa newsletter? Jak z niego korzystać?

Newsletter to świetny sposób na pozostanie na bieżąco z ulubionymi markami czy serwisami informacyjnymi. Zamiast czytać bloga firmowego od deski do deski, otrzymujemy spersonalizowane wiadomości w przystępnej formie. Wystarczy zdecydować się na subskrypcję. Pierwszy krok to znalezienie formularza do uzupełnienia danych kontaktowych. Wystarczy wpisać imię, adres mailowy i gotowe. Należy wcześniej wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Samo słowo „newsletter” to z języka angielskiego polski „biuletyn”. (…) Newsletter to rodzaj elektronicznego biuletynu wysyłanego do zainteresowanych subskrybentów, czyli określonej grupy odbiorców, którzy zapisali się na listę mailingową.

Po rejestracji nadawca zaczyna wysyłać newslettery regularnie. Wysyłkę wiadomości rozpoczyna od powitania i prośby o potwierdzenie zapisu do newslettera. Wygląd newslettera różnia się zależnie od nadawcy, ale zazwyczaj należy kliknąć przycisk widoczny w wiadomości mailowej. Czasem trzeba też wypełnić ankietę, która służy odpowiedniemu dopasowaniu wiadomości do Twoich oczekiwań na podstawie odpowiedzi na podstawowe pytania. W ten sposób nadawca próbuje zrozumieć wymagania swoich odbiorców, dba o budowanie relacji i atrakcyjność newslettera – nie trzeba się tego obawiać. Właśnie dzięki temu trafiają do ciebie informacje ze spersonalizowany tematem, czyli takim, jaki cię interesuje.

Nadawcy dbają o to, aby treści były interesujące i wysyłane w odpowiednich odstępach czasowych. Typowe newslettery przychodzą regularnie, inne są dostosowane do aktualnych wydarzeń czy okazji. Samo korzystanie z newslettera to prosta sprawa – otwierasz wiadomości, które Cię interesują, i cieszysz się dostępem do wyselekcjonowanych informacji. Jeśli kiedykolwiek zechcesz zrezygnować z subskrypcji, możesz to zrobić bez problemu. W dolnej części wiadomości zawsze znajduje się link do usunięcia z listy mailingowej.

Starsza kobieta czyta newsletter na smartfonie.

Korzyści z newsletterów. Co można zyskać?

Dla Ciebie jako odbiorcy newsletter to liczne korzyści. Przede wszystkim:

  • dostęp do wartościowych treści,
  • atrakcyjne oferty specjalne,
  • aktualności w jednym miejscu.

Subskrypcja newsletterów to świetny sposób na pozostanie na bieżąco z tematami, które nas interesują. Jako odbiorcy mamy możliwość otrzymywania starannie wyselekcjonowanych, wartościowych informacji. Nie musimy tracić czasu na przeszukiwanie Internetu w poszukiwaniu interesujących nas treści – wszystko dostajemy prosto na naszą skrzynkę mailową.

Przeczytajcie również:

Jednym z największych atutów regularnego otrzymywania newsletterów są ekskluzywne oferty tylko dla subskrybentów. To chociażby dostęp do przedpremierowych wyprzedaży, specjalne zniżki czy zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia. Korzystać z okazji umykających innym osobom korzystającym z sieci.

Oprócz tego newslettery to kompendium aktualności zgrupowanych w jednym miejscu. Zamiast przeglądać dziesiątki stron, aby dowiedzieć się, co nowego dzieje się w naszych ulubionych tematach, polegając na jednym, wiarygodnym źródle. To oszczędność czasu i gwarancja, że nie przegapimy wiedzy ważnej z perspektywy życia osobistego i zawodowego.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *