Dlaczego warto robić zakupy spożywcze online? Tłumaczymy!

zakupy spożywcze online

Wraz z rozwojem Internetu zakupy spożywcze z dostawą do domu cieszą się coraz większą popularnością. O zwiększonym popycie na tego typu usługi świadczy wciąż rosnąca liczba supermarketów online. Dlaczego zakupy spożywcze warto robić przez internet? Przeczytaj, jakie to proste i komfortowe!

Zakupy spożywcze online, czyli nowa moda

Jak wynika z 10 edycji raportu „E-commerce w Polsce 2022”, aż 77 proc. internautów robi zakupy w sieci. Kupowanie bez wychodzenia z domu jest o wiele wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas. Robiąc zakupy przez internet, nie tracisz nerwów na znalezienie miejsca parkingowego, nie musisz pokonywać labiryntu alejek sklepowych ani stać w kolejkach. Wszystkim sterujesz z poziomu własnego mieszkania.

To komfort, tym bardziej że internet to miejsce, w którym możemy kupić dziś nie tylko książki, odzież czy sprzęt elektroniczny, ale także spożywkę – w tym produkty ekologiczne. O tym, jak wygodna jest to opcja, wielu z nas przekonało się w czasie pandemii koronawirusa, gdy staraliśmy się jak najmocniej ograniczyć kontakt z innymi. Od tej pory internetowe sklepy spożywcze mają nieco łatwiej – część osób, która mimo pierwszych obaw zdecydowała się z nich skorzystać, już nie potrafi z nich zrezygnować.

Szybkie porównanie cen

Zakupy online ułatwiają dostęp do szerokiego asortymentu i pozwalają nie przepłacić. Wystarczy, że interesujący nas produkt wprowadzimy do darmowej porównywarki, a w sekundę będziemy wiedzieć, kto sprzedaje go najtaniej. Sklepy spożywcze online z opcją dostawy do domu, chcąc wyprzedać towar z krótką datą przydatności, często oferują dodatkowe zniżki.

Łatwiejsze katalogowanie

Robiąc zakupy przez internet, możemy się bardziej skupić. W tym przypadku nie ma przecież rozpraszającej muzyki w tle lub głośnych rozmów. Dzięki łatwiejszemu katalogowaniu, a tym samym niepominięciu żadnego produktu z naszej listy, zaoszczędzimy sobie wycieczek po zapomniane rzeczy.

Oszczędność czasu

Dojazd do sklepu (nierzadko stanie w korku), lawirowanie po sklepowych alejkach zastawionych towarem, oczekiwanie w kolejce do kasy i powrót – to wszystko może zająć nam nawet dwie godziny. Perspektywa zrobienia zakupów w 15 minut w domowym zaciszu przed monitorem lub ekranem smartfona wydaje się zdecydowanie korzystniejsza. 

Unikanie sztuczek sprzedawców

Korzystając z internetowego sklepu z żywnością łatwiej uniknąć pokus i kupić wyłącznie to, czego potrzebujemy. Pamiętaj, że jako klient marketu stacjonarnego jesteś narażony na różne sztuczki sprzedawców. Zdarzyło się, że wchodziłeś do sklepu po jedną rzecz, a wychodziłeś z naręczem zakupów? Tak właśnie działają sprzedażowe triki.

Internetowe sklepy spożywcze nie są wolne od zachęt, które mają sprawić, że klient zostawi w nich jak najwięcej pieniędzy. Będąc w domu, łatwiej jednak zachować rozsądek i nie wydać za dużo.

Cisza i spokój

Lubisz poświęcić więcej czasu na czytanie składów produktów? Robiąc zakupy w supermarkecie, nie zawsze masz dogodne warunki do swobodnego, spokojnego przechadzania się alejkami. Obsługa rozwożąca towar i inni, często hałaśliwi i spieszący się klienci, nie pozwalają się skupić. W takich przypadkach zakupy online to świetna alternatywa.

Dostawa do domu

Internetowe sklepy spożywcze podobnie jak inne produkty oferują coraz częściej w modelu najdogodniejszym dla klienta, czyli z dowozem do drzwi. To ogromne ułatwienie dla osób starszych i niepełnosprawnych oraz wszystkich z ograniczonymi możliwościami wyjścia z domu.

Oczywiście nie każdy sklep musi mieć taką opcję. Jeśli chcesz, by zakupy dostarczono Ci do domu, a nie pozostawiono do odbioru np. w przymarketowym „paczkomacie” bądź najbliższej Twojego miejsca zamieszkania placówce sklepu, od którego produkty kupiłeś, upewnij się o tym przed zamówieniem. Sklepy online najchętniej odwiedzane wyświetlą się na górze wyników wyszukiwania, co nie oznacza, że i Ty musisz z nich korzystać. Zawsze warto porównać asortyment.

Uwaga! Zawsze należy sprawdzić, jaką okolicę obsługuje sklep spożywczy online, z którego zamierzasz skorzystać.

Wady zakupów spożywczych online

Oprócz szeregu zalety zakupy spożywcze online mają też swoje gorsze strony. To np.

  • brak kontroli nad jakością wybieranych produktów,
  • czas oczekiwania na dostawę (konieczność planowania, kiedy produkt będzie potrzebny),
  • konieczność bycia w domu w czasie doręczenia towaru,
  • czasami wydłużony proces zakupowy w związku z zamówieniem towaru, którego tak naprawdę nie było w magazynie (może się tak zdarzyć, gdy strona sklepu nie zostanie zaktualizowana).

Jak zamawiać przez internet – to proste!

Gdy znajdziesz sklep, w którym chcesz zrobić zakupy, skorzystaj z menu w celu odszukania interesujących Cię produktów. Możesz również skorzystać z wewnętrznej wyszukiwarki sklepu, wpisując nazwę lub kod towaru. Strona zazwyczaj umożliwia filtrowanie zapytania pod kątem danego artykułu. W ten sposób asortyment, który nie odpowiada Twoim kryteriom, nie zostanie wzięty pod uwagę.

By kupić produkt, należy dodać go do koszyka (opcja wyświetla się przy każdym towarze i zazwyczaj jest wyróżniona). Jeśli chcemy kupić więcej niż jeden produkt tego samego typu, powinniśmy zaznaczyć to w zamówieniu – w zależności od dostępnej opcji poprzez wpisanie sztuk lub wybranie ich z listy.

Po zakończeniu zakupów przejdź do koszyka. W koszyku znajdą się wszystkie dodane artykuły spożywcze. Na tym etapie zamówienie możesz jeszcze modyfikować, np. usunąć niektóre produkty lub zmienić ich liczbę wybraną wcześniej. Finalizacja zamówienia odbywa się poprzez akceptację regulaminu i warunków sprzedaży, wybór metody płatności oraz formy dostarczenia. Obecnie sklepy zwykle nie uzależniają możliwości złożenia zamówienia od zarejestrowania się na ich stronie, dzięki czemu proces jest prostszy. Płatność za zakupy spożywcze online w zależności od wybranej opcji może być regulowana u kuriera lub przelewem.

Produkty zamówione online możesz reklamować

Zamówione towary można reklamować. Niekiedy reklamację od razu rozpatruje kurier; w innych przypadkach należy kontaktować się w tej sprawie ze sklepem. Najlepiej jak najszybciej. Jeśli zdarzy się, że wśród przywiezionych produktów nie ma wszystkich zamówionych rzeczy, sklep w zależności od ustaleń z nami ma obowiązek zwrócić nadpłacone pieniądze lub rozliczyć je przy następnym zamówieniu.

Aby uniknąć przykrych niespodzianek, trzeba przed zakupami koniecznie przeczytać regulamin sklepu, a stan paczki skontrolować w obecności kuriera – sprawdzić, czy owoce są świeże i czy w trakcie transportu nic nie uszkodzono. Pamiętaj o zachowaniu paragonu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *